Blog 8: I DID IT! Hoogste bridge bungee jump ter wereld!

24 maart 2017 - Bloukrans Bridge, Zuid-Afrika

Hoiiiii!

Super leuk dat je de moeite hebt genomen om op mijn blog te kijken! De aankomende 6 maanden ben ik Zuid Afrika voor mijn studie hotelmanagement. Hier in Zuid Afrika ga ik de volgende twee minoren doen; Online Marketing and Revenue Management en International HRM. Via deze blog zal ik jullie af en toe updaten over hoe het gaat en wat ik hier beleef.

Tijdens de trip met Sofie en Gunnar heb ik de hele tijd getwijfeld of ik het nu wel of niet zal doen, de hoogste bridge bungee jump ter wereld (216 m). Ik had tot de maandag om te beslissen want dan zouden ze het hostel gaan boeken. Na heel lang twijfelen, zenuwachtig zijn, filmpjes van andere bekijken die hadden gesprongen en denken waarom ook niet heb ik het toegezegd! En daar gingen we dan... woesndag net terug van de reis en vrijdag zaten we alweer in de auto richting de brug. We sliepen in een huisje naast de brug omdat we zaterdag om 9 uur zouden springen. Rond de middag kwamen we aan en gelijk reden we door naar een hele mooie plek in de buurt. Hier kon je een aantal hikes doen wat lekker tot discussie leidden in een groep van zeven... De een wilde persé naar de waterval, de ander via een brug en ik wilde gewoon niet in het donker teruglopen door de bergen. Gelukkig was iedereen het daar later wel mee ens en daarom gingen we de hike van 1.5 uur doen langs de kustlijn. In het midden zat een inham van de zee en via een hangbrug moest je naar de overkant. Helemaal mijn ding die bruggen... not! Aan de overkant was het nog best een klim naar boven maar op de punt van de berg was het uitzocht zo mooi! Achter je de bergen en voor je een eindeloze zee, prachtig! Toch wilde ik wel echt voor het donker weer beneden zijn dus na 20 minuten heb ik de rest mee naar beneden gekregen en moesten we weer over die wiebelende bruggen. Beneden aan de berg gingen we eten bij een restaurant met uitzicht op de zee en de golfen die steeds hoger werden, tot wel 5 meter!! Daarna gingen we terug naar het huisje want de volgende dag was het zo ver...

Om 8 uur ging de wekker en was iedereen gelijk hyper of juist extreem zenuwachtig en rustig. Ik was dat laatste. Ellke keer als ik er aan dacht kreeg ik weer de kriebels en dacht ik echt waaarom?! Om 9 uur waren wij aan de beurt en met nog 10 anderen gingen we na wat instructies dan de brug op. Of eigenlijk onder. Onder de brug hing een ijzeren ‘kooi’ waar je doorheen moest lopen om bij het midden van de brug uit te komen. Bij elke stap kon je dus naar beneden kijken en keek je zo 200 meter naar beneden. Dat heb ik niet gedaan  haha. Weer die bruggen waar ik hier zo bang voor ben en dan ook nog op zo’n hoogte. No way dat ik dan naar beneden ga kijken! Het leek wel een half uur te duren voor we eindelijk bij het midden kwamen en we op een normale, dichte vloer stonden. Op dat plateau stond er vet leuke, Afrikaanse muziek aan en iedereen die aan het werk was was super vrolijk en aardig. Mijn jump nummer was 8 maar na vier andere was ik toch ineens aan de beurt. Je kreeg een soort kussen om je benen wat heel los zat en daar omheen werd een touw geknoopt wat weer heel strak zat. Dat touw werd dan vast gemaakt aan het bungee koord en voor de zekerheid werd het koord ook nog aan je tuigje vastgemaakt. En dan was het tijd om te gaan... voetje voor voetje schuifelde ik naar het einde van het plateau en toen was het 3, 2, 1,  BUNGEEEEEEEE!!! Met de meest oncharmante val die je kan hebben ging ik naar beneden!! De vrije val van 6 seconden leek veeeel langer te duren en het moment dat je weer omhoog gaat is heel gek maar ook wel fijn. Dat is het moment dat je voelt dat je vast zit. En als je daar dan net ontspannen over bent val je weer naar beneden, fantastisch haha. Dat ging een paar keer zo door en dan hang je op de kop stil en komt iemand je vanaf de brug halen en ga je weer naar boven. Eenmaal boven begon iedereen te klappen en kon je eindelijk bijkomen van de sprong. Want wat was het vet!! Juist omdat ik het zooo eng vond was ik heel erg trots dat ik het heb gedaan! Achteraf het filmpje terugzien en jezelf zo zenuwachtig zien was ook wel echt hilarisch haha.

Na dat iedereen had gesprongen en de filmpjes en foto’s had gezien gingen we weer verder richting Port Elizabeth  voor een rugbywedstrijd! Rugby is hier heel groot en dit was Port Elizabeth tegen Johannesburg dus blijkbaar nog een spannende wedstrijd ook. Niet dat ik het spelletje nou heel goed snapte, hilarisch was het wel! Allemaal bomen van een mannen die ineens een soort acro toren maken om de bal te vangen en die vervolgens kosten wat het kost naar de overkant proberen te brengen. Helaas had het team waar wij voor waren, Southern Kings verloren. Na de rugby wedstrijd stapten we weer in de auto richting Plattenbery Bay waar de volgende dag iedereen, behalve Floor en ik, de Skydive ging doen. Plattenberg Bay is dé plek om een skydive te doen en dus ga ik die binnenkort met Lysanne nog doen!

1. Anna:
    2 april 2017
    Tja tja, allemaal wel heel dapper. Wat een outdoor lady ben je. Goed dat we het achteraf pas horen
  2. Marike:
    3 april 2017
    Ik vind het zoooooooo stoer van je!
    Ik was nog in staat geweest om daar boven te zeggen: nee ik doe het toch niet! En dan alles weer uit te trekken.
    Wow!
  3. A.C. van der Geest:
    10 april 2017
    Hoef ik even niet mee te doen? Applaus voor een dappere dame.