Blog 16: Wulpjes, baby giraffe en quad carrière van 5 minuten!

10 juni 2017 - Chintsa, Zuid-Afrika

Laaaaange tijd geleden dat ik een blog schreef. Komt o.a. omdat de WiFi op de campus niet sterk genoeg was om verhalen up te loaden.

Zaterdag 10/06/2017

We moesten weer vroeg opstaan omdat we om 11 uur bij inkwenkwezi moesten zijn. Inkwenkwezi is een game reserve in de buurt bij Chintsa, East Londen.  We hadden al veel goeie verhalen over dit park gehoord dus hadden we er heel veel zin in! Aangekomen bij het park moesten we al onze spullen in een jeep zetten en onze auto parkeren bij de receptie want we konden niet met onze huurauto's bij de accommodatie komen. Onze ranger, Michael was een wat oudere man maar heel enthousiast om ons veel te laten zien en te leren. Aangekomen bij onze bush camp waren het allemaal verschillende tentjes verspreid over een berg. Zo mooi! Vanuit je tent, naja het had een dak, wc, douche en balkon haha keek je zo uit over allerlei heuvels en bergen, super gaaf! Nadat we een beetje gezetteld waren en hadden uitgepakt gingen we lunchen. Een heel lekker 3 gangen diner waarbij de gids bij ons kwam zitten. Na de lunch nog een gamedrive gedaan waarbij we heel dicht bij leeuwen kwamen! Er was ook een wulpje en die was zo lief! Echt een enorm schattig pluizig bolletje. Echt een lieverdje! Later gingen we nog op een andere plek zoeken naar een leeuwen mama met haar wulpjes maar toen we te dichtbij kwamen werd ze agressief en kwam ze op ons afgerend! Holy shit dat was zo spannend!! We zaten in een open jeep en die leeuwin had ons zo kunnen aanvallen! We reden snel weg en werden nog helemaal weggestaard door de leeuwin. Terug bij onze tentjes waar ook een soort bar/restaurant zat gingen we nog even kaarten en daarna werd het eten gemaakt.  Na het eten hebben we nog monopoly gespeeld en daarna gingen we naar onze tent. Echt super service want ons elektrische matras stond aan waardoor we een warm bedje hadden. Lekkerrrr.

Zondag 11/06/2017

Na een heerlijke nacht werden we wakker met weer dat mooie uitzicht. De douche en wc, die buiten de tent waren gebouwd in een grot hadden een raam waarmee je tijdens het douchen uitkeek over alle heuvels en bergen. Echt prachtig! Toen Lysanne van de douche naar de tent liep stond er echt op nog geen 5 meter een injala met haar jong. Het jong was aan het drinken bij d'r moeder en zo bleven ze wel 10 minuten zo staan. Heel erg gaaf! Het ontbijt was weer heerlijk met eitjes en yoghurt. Na het ontbijt moesten we onze spullen in de jeep zetten en gingen we naar de elephant interaction. Op de weg daar naartoe gingen we weer bij de leeuwen kijken en zagen we een baby giraffe van 3 weken oud. Zo'n schatje! Bij de elephant interaction kregen we heel veel uitleg over het lichaam van de olifant. Er zit bijvoorbeeld een halve meter slagtand in de wang, ze ademen door de slurf en een olifant is 2 keer zo groot als de diameter van z’n voetstap en dan in meters. Daarna mochten we de olifanten snoepies geven en een foto maken. Beetje dubbel want hoort dit in een wildlife park? Via een mooie route kwamen we bij de receptie en was het tijd voor de laatste activiteit: quadrijden. Michael, die onze het hele weekend rondleidden ging voorop in een jeep en wij zouden achter hem aan rijden op de quad.  Maar we waren nog geen minuut aan het rijden door het safari gebied en ik zat al vast in de bosjes.  Maar echt vast vast. De quad kan niet achteruit en overal om mij heen stonden struikjes waar ik niet overheen kon en achter mij zat de weg met een helling van een meter hoog. Kut haha. Gelukkig stopte Manon die achter mij reed maar hoorde de rest niet dat wij stil stonden door het geluid van de quads. Ik zat er een beetje hulpeloos bij en wist niet zo goed wat ik moest doen dus kwam Michael eraan. Toen de quad weer recht op de weg stond konden we weer verder en echt 200 meter verder ging ik weer hup de bosjes in. Iedereen was gewoon lekker aan het crossen maar ik stond weer vast hoor haha. Toen was ik er klaar mee want ik vond het sws al niet leuk en had er geen fijn gevoel bij. Dus toen hebben we de quad laten staan en ben ik bij Manon achterop gegaan. En dat was leuk!! We gingen af en toe echt kneiter hard dat ik haar buikorganen bijna fijn kneep haha. Met de quad reden we langs zebra's, impala's en nog wat wildebeesten!  Na  een uurtje quadrijden waren we weer terug bij de receptie en daar was nog een laatste maaltijd voor ons. En hoe! Allemaal soorten vis, vlees, groentes, aardappelen, salades en nog heel veel meer! Echt jemig wat was dat veel haha. Daarna was er nog een dessert buffet met crème brûlée, Malva pudding en andere taarten en ijssmaken.  Pfff nog nooit zoveel eten gezien haha. Toen we helemaal vol zaten was inkwenkwezi klaar en was het tijd om naar de campus te gaan.